کتاب: نه تشویق نه تنبیه – چگونه انگیزه‌های درونی را پرورش دهیم

3 سال قبل در تهران ، تهران
کد آگهی : 4986
    استانتهران
    شهرتهران
    قیمت55,000 تومان
    رده سنیبزرگسال, والدین, مربیان
    انتشاراتانتشارات صابرین
    نویسندهالفی کهن
    مترجماکرم کرمی
    زمینه تخصصی محصولاتعلمی, آموزشی
    کاربرد تخصصی محصولاتتقویت مهارتهای ارتباطی

این کتاب در برگیرندهٔ دوازده فصل است که شش فصل نخست آن مباحث اصلی در مخالفت با رفتارگرایی کاربردی را بیان می‌کند. در فصل ۱ خلاصهٔ کوتاهی از سنت رفتارگرایی، شیوع رفتارگرایی کاربردی در جامعهٔ ما و علل پذیرش وسیع آن ارائه می‌گردد. موضوع فصل ۲ رد یا قبول راهکار پاداش دهی است که در آن نخست لزوم چنین کاری را از لحاظ اخلاقی و منطقی ارزیابی می‌کند و سپس علت مردود دانستن آن را پیش می‌کشد.

فصل ۳ مباحث نظری را رها می‌کند و به پیامدهای عملیِ این رویکرد می‌پردازد و با خلاصهٔ شواهد پژوهشی، نشان می‌دهد که پاداش نه تنها به ایجاد رفتارهای ماندگار منتهی نمی‌شود بلکه در بهبود عملکرد هم مؤثر نیست؛ در واقع پاداش اغلب وضعیت را بدتر هم می‌کند. در فصل‌های ۴ و ۵، پنج دلیل عمده برای ناکارآمد بودن پاداش ارائه می‌شوند که همگی آن‌ها کاربرد این راهکار و تأثیرش بر عملکرد فرد را مورد انتقاد قرار می‌دهند. فصل ۶ به بررسی مورد خاصی از پاداش می‌پردازد که شاید هرگز تصورش را هم نکنیم؛ تعریف و تمجید.

بخش دوم کتاب تأثیرِ منفی پاداش و راه حل‌های جایگزین آن را در ارتباط با عملکرد کارمندان، یادگیری دانش آموزان و رفتار کودکان در محیط خانه بررسی می‌کند. این بخش، این سه مبحث را جداگانه ارائه کرده است تا خواننده بتواند ابتدا بحث مورد نظر خود را دنبال کند و در صورت علاقه، به دیگر فصول بپردازد. موضوعات مربوط به محیط کار در فصل‌های ۷ و ۱۰، مباحث آموزشی در فصل‌های ۸ و ۱۱ و ارزش‌ها و رفتار کودکان (که هم به والدین و هم به معلمان مربوط می‌شود) در فصل‌های ۹ و ۱۲ مطرح شده‌اند.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید...
315 بازدید کل ، 1 امروز

وب‌سایت آموزنما هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال خرید و فروش کالاها و خدمات یا معامله افراد با یکدیگر ندارد.

گزارش مشکل آگهی

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....

آگهی های دیگر از این کاربر

آگهی های مشابه